sunnuntai 20. syyskuuta 2015

Mikrotukihenkilön työmenetelmät ja välineet

Koita kysyä mahdollisimman tarkkoja tietoja, onko asiakas ottanut kuvaa tai kirjoittanut muistiin mitä on tapahtunut. Koita kysyä asiakkaalta onko hän ollut tekemässä jotain erityistä koneella kun ongelma on tapahtunut. Myös kysy miten ongelma estää koneen käyttäjää käyttämästä konetta ja miten kiireellisesti asiakas tarvitsee koneensa käyttöön sekä saako osia vaihtaa tai poistaa ja ohjeista asiakasta olemaan koskematta koneeseen tai jos ongelma ei muuten rajoita koneen käyttöä, anna vain ohje olla käyttämättä tiettyä sovellusta tai komentoa koneella. Tai pyydä saada ottaa kone mukaasi. Prosessissa pitäisi olla mahdollisimman rauhallinen ja koittaa edetä asiakkaan kanssa niin että asiakas ei putoa kärryiltä, asiaskasta pitää myös koittaa valistaa siten ettei kyseistä ongelmaa mahdollisesti tulisi enää jolloin asia pitää selittää niin yklsinkertaisesti kuin mahdollista

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti